FAQ
Wat gebeurt er met mijn Travel Counsellors pakketreis indien bij boeking het reisadvies code rood is en vóór vertrek wijzigt het officiële reisadvies naar code groen of oranje, maar ter plaatse, tijdens mijn verblijf, wijzigt het reisadvies naar code rood?
Indien bij aankomst/tijdens jouw verblijf het reisadvies op jouw bestemming wijzigt naar code rood vanwege COVID-19, dan is dat niet direct aanleiding om te repatriëren. In de meeste gevallen kan je jouw geboekte (vlieg)pakketreis voltooien en via jouw oorspronkelijk geboekte vervoersmiddel/vlucht terugreizen. Je dient er rekening mee te houden dat de kosten bij een verzoek voor repatriëring/gevolgkosten voor quarantaine situaties e.d. ten gevolge van de COVID-19 situatie voor jouw eigen risico en jouw eigen rekening zijn. Het is daarom van belang dat je voorafgaande aan jouw reis een complete reisverzekering heeft afgesloten die ook corona gerelateerd ziekenhuisopname, medische behandeling ter plaatse en repatriëring verzekert bij code rood.